Přihlášení uživatele
Statistiky systému
funkcí Hlídací pes
přímo do registru dlužníků CESR
Užitečné odkazy
Justice.cz
Insolvenční zákon
Rozbor Insolvenčního zákona
Proč prověřovat své partnery
Návody a postupy
Archiv Newsletterů
Jan Stehlík, Deloitte: "CESR užíváme na podporu vymáhání pohledávek."
Společnost Deloitte má dlouhou historii. Jaké byly její začátky ve světě?
Historie Deloitte sahá až do roku 1845, kdy William Welch Deloitte založil svoji účetní firmu v Londýně. Od té doby společnosti velmi rychlým tempem rostl počet zaměstnanců a rozšiřovalo se portfolio nabízených služeb.
Na kterých trzích dnes Deloitte působí?
V současnosti patří Deloitte na celém světě mezi lídry v poskytování služeb v oblasti auditu, daní, právních služeb, podnikového poradenství a finančního poradenství v řadě odvětví veřejného a soukromého sektoru. Díky propojené síti členských firem ve více než 150 zemích má značka Deloitte globální zkušenosti i hlubokou znalost místního prostředí. Může tak pomáhat klientům k úspěchu na všech místech jejich působnosti. Téměř 200 tisíc expertů usiluje o to, aby se společnost Deloitte stala standardem nejvyšší kvality.
Kdy začala fungovat česká pobočka a s jakými službami Deloitte vstoupila na tuzemský trh?
V Praze jsme otevřeli první pobočku v roce 1990. Zpočátku byla kancelář tvořena pouze oddělením auditu, které čítalo do deseti zaměstnanců, rychle se ale rozrůstala. Během pěti let se zvýšil počet zaměstnanců na 260 a škála nabízených služeb se rozrostla.
Jak se společnost od té doby vyvíjela?
V roce 1997 jsme otevřeli kancelář v Olomouci a díky několika fúzím opět rozšířili naši nabídku – brzy se přidalo poradenství a právní služby.
Jaké je portfolio Deloitte v ČR v současnosti?
Široké – od daňového poradenství, auditu, právních služeb až po finanční a podnikové poradenství v mnoha oblastech (např. strategie, IT, lidské zdroje, efektivita procesů nebo snižování nákladů). Požadavky našich klientů řešíme z lokálního i mezinárodního hlediska.
Které z těchto služeb využívají klienti nejvíce?
Tradičně silné postavení máme v oblasti auditu, daní a finančního poradenství. Zároveň ale máme mnoho významných klientů v oblasti podnikového poradenství, rychle roste též naše pozice mezi právními službami. K tomu nám výrazně pomáhá spolupráce s právní kanceláří Ambruz & Dark / Deloitte Legal.
Jak velký je tým Deloitte Česká republika a jaké je postavení české kanceláře v rámci Deloitte?
V současnosti v ČR pracuje okolo 700 zaměstnanců. Díky tomu jsme jednou z největších poboček Deloitte ve střední Evropě.
Ovlivnila složení služeb ekonomická krize?
Naším dlouhodobým cílem je nabízet komplexní portfolio služeb z již zmíněných oblastí. A to se nám daří i v tomto ekonomicky složitějším období. V poslední době jsme významně posílili oddělení, které se soustředí na právní služby.
Jaké jsou podle Vás hlavní příčiny úspěchu společnosti?
Správní zaměstnanci – bez nich by si naši klienti od nás mnoho nekoupili. A pak též správná strategie – snažíme se řídit globální strategií „As One“. Ta odráží úzkou spolupráci zaměstnanců firmy pracujících na různých projektech a usilujících o dosažení společného cíle, jímž je spokojený klient.
Jaký je váš názor na aktuální hospodářskou situaci v ČR? Je tak špatná, jak tvrdí média?
Novináři mají vždy tendenci k přehánění, takže mediální obraz je myslím horší než realita, kterou vidíme kolem sebe. Nicméně je důležité doplnit, že při pohledu podle odvětví nebo po regionech bychom našli velké rozdíly v tom, „co vidíme kolem sebe“. Navíc celkové ekonomické ukazatele k optimismu nevybízejí.
Jak odhadujete její další vývoj v roce 2013?
Neodhaduji, ale věřím povolanějším, kteří říkají, že návrat ekonomiky k významnějšímu růstu nastane pravděpodobně až v roce 2014.
Proč jste se rozhodli používat právě systém CESR?
Systém CESR nás oslovil především svou uživatelskou jednoduchostí a možností pracovat s exportovanými daty.
V čem je pro vás CESR přínosný, čím vám pomáhá?
Využíváme jej převážně pro podporu vymáhání pohledávek. Pracujeme s CESR ratingem – vymáhání pohledávek je pak zejména u klientů se zhoršujícím se ratingem vedeno důrazněji. Dále pracujeme se změnami v insolvenčním rejstříku. Díky programu Hlídací pes máme informaci o případném zahájení insolvenčního řízení včas a můžeme provést nezbytné kroky související s insolvenčním řízením. Na rating se díváme i u nových klientů při domlouvání platebních podmínek.
Kterou službu považujete za nejzajímavější?
Pro nás je nejpřínosnější program Hlídací pes – upozorňuje na klíčové změny u klientů, které by mohly mít zásadní význam v platební morálce.
Jsou pro vás data ze sytému CESR kvalitním podkladem pro rozhodování?
Data ze systému používáme necelý rok. A zatím můžeme říci, že jsou rozhodně přínosem při stanovení postupu vymáhání konkrétních pohledávek. Tento proces jsme díky tomu zrychlili a zjednodušili.
URMR a.s. Příkop 6, 602 00 Brno Web: www.urmr.cz E-mail: info@cesr.cz Telefon: +420 530 501 935 |
Systém CESR Naše služby Ceník a registrace Reference Ke stažení Kontakty |
Ukázka programu CESR Slovníček pojmů Uživatelská příručka Všeobecné obchodní podmínky a archiv ceníků Archiv Newsletterů Cookies policy |
Unie pro rozhodčí a mediační řízení ČR, a.s. Insolvenční rejstřík Insolvenční zákon Rozbor Insolvenčního zákona Justice.cz |